Doortje-en-Henk.reismee.nl

Ook hier kennen ze regen

Zaterdag op weg naar Belize wat een vertoning bij de grens. Bus in bus uit, koffers uit de bus , koffers in de bus. Er worden steekproeven genomen bij sommige koffers. Na ongeveer 1/2 uur mogen we doorrijden maar dan wel zonder stoppen want we hebben alleen een doorreispermissie. We mogen wel gaan lunchen omdat we dan geld uitgeven. We hebben voor het eerst tijdens onze reis regen, en nu maar hopen dat er geen orkaan aankomt. We zouden stoppen bij een rivier waar veel leguanen zitten maar door de hèftige regen lag er geen een op de kant . Na de lunch hield het op met hard regenen en begon het pas echt met bakken uit de lucht te vallen . Maar goed dat we vandaag lang in de bus zitten. Na hèvig gebid en gesmeek van onze reisleidster Patricia bij de grens van Belize krijgen we een vip behandeling . Na betaling van 15 dollar pp gaat het behoorlijk snel en mogen onze koffers in de bus blijven. Nu denken jullie natuurlijk dat we er dan waren mooi niet. Bij de Mexicaanse grens moesten we alle koffers uit de bus halen en weer naar de immigratie voor een stempel en dan door de douane. Je moest daar op een knop drukken en als hij groen werd mocht je erdoor anders moest je koffer open. Ik had henk zijn koffer waar natuurlijk weer stekkies inzaten en toen de lamp rood werd heb ik maar net gedaan of ik het niet had gezien. En gelukkig de man zag het niet. Het duurde een eeuwigheid want van onze groep moest toch zeker 1/3 het koffer open maken. Nadat we ons horloge weer 1 uur vooruit hadden gezet en het zonnetje voorzichtig begon te schijnen kwamen we uiteindelijk bij ons hotel aan. Na een lekkere warme douche gaan we met Loes en Jan uit eten. Morgen kunnen we uitslapen tot 7 uur omdat de meeste van de groep niet mee wilde naar Tulum. Tot snel vanuit een zonnig Mexico. Heel veel liefs, Doortje en Henk

Jacqueline

Hm...geen EU grenzen zoals hier dus, hahaha, maar nog echte controle! Speciaal voor mensen zoals jij dus Doortje, met je stekkies! Enne..heb je nooit geleerd dat je nooit een koffer van een ander moet nemen door de douane.....wie weet wat erin zit! ;)
Veel plezier in Mexico!
Liefs uut Frankriek

Ans

Vanmorgen even alle verhalen van afgelopen week gelezen, wat een avontuur!
Als jullie thuis zijn hebben jullie dan "VAKANTIE"?
Geniet er nog van in Mexico!

Bep

Het zal wel weer dat die stekkies mee neem.
Wat een verhaal zeg.

Maar geniet er van van in Mexico

Miep

Henk je leerd het ook noooooooooooit af om weer iets in de koffer te stoppen,en dan je vrouwtje er mee op zadelen,dat kan toch niet.
Liefs uit Holland

ria

wat heb jij een geluk dat ze dat niet hebben gezien
veel plezier verder

Jeanette

Hoi Door en Henk,

Geniet nog lekker van de laatste vakantie dagen en hele goeie reis terug ;)

liefs Jos en Jeanette

wil

hopelijk worden het mooie bloemen of planten dan is het toch niet voor niets geweest! Nog veel plezier en een goede terug reis.