Doortje-en-Henk.reismee.nl

Daar zijn we weer

Vandaag hebben we een vrije dag. We sliepen in een voormalig koloniaal klooster met overal kleine patio,s en een dakterras . Je kon daar over heel Antiqua kijken een stadje met veel koloniale gebouwen en ruïnes die waren ontstaan door de vele aardbevingen in dit gebied. We hebben met z'n tweetjes heerlijk ontbeten in het stadje en hadden zo een prachtig uitzicht op een hele grote demonstratie met tientallen dansende en muziserende Guatemalteken . Daarna helemaal alleen op het dakterras in de zon liggen lezen want de anderen waren de vulkaan beklimmen. Stadswandeling gemaakt verschillende ruïnes bezocht en in een leuk tentje gegeten. Samen een film gekeken op de i-pad en dan op naar de salsa les. Dat bleek dus niks voor mij te zijn ,kleine ruimte, bloedheet en dan ook door aan 4 kanten spiegels het gevoel krijgen ipv tussen 12 mensen tussen honderden te staan . Dus snel zonder te eten naar het hotel want we worden om 1/2 3 gewekt. Ik ga maar gelijk door met mijn verslag want de wi-fi werkt hier niet evenals het warme water .Zoals ik al zei werden we om 1/2 3 gewekt maar er kwam geen buschauffeur opdagen en hij was ook niet te bereiken. Daar zaten we dan om 3 uur in de lobby. Gelukkig had hij om 4 uur de slaap uit en gingen we richting Guatemala-stad waar we dus in de file kwamen te staan omdat we veel te laat kwamen . We snakken naar een ontbijtje. Na een wilde rit door de bergen is het eindelijk zover. Op naar Honduras waar we bij de grens geld onder tafel moeten geven anders staan we uren in de rij. Wat een wegen , wat een gehobbel en geschud het lijkt wel n achtbaan, We bezoeken de ruïnes van Copan waar papegaaien en eekhoorntjes in de bomen ons verwelkomen. En ja hoor we staan nu al een uur stil en dat kan nog heel lang gaan duren want er ligt een grote truck op de kop. Zo komen we weer niet voor het duister door de bergen maar ja , we zijn immers niet in Nederland .... Opeens besloot onze chauffeur een bosweg te nemen maar wij waren niet de enigste. Dat was geen pretje maar anders Hadden we daar nu nog gestaan . Alweer een paar kilometer gewonnen. Je zult maar van trucs houden ik heb er honderden gezien van die grote Amerikaanse waar telkens een politieagent met een groot geweer inzat om de lading te beschermen. En na een kwartiertje rijden staan we voor de verandering weer eens stil . Dit wordt nachtwerk. Veel liefs vanuit een warm Guatemala

Jac

Tja, nederland is dan zo gek nog niet he, ondanks de overvolle wegen, hahaha. Kun je hier ook fotos plaatsen of gaat dat niet ivm de verbinding?
Liefs uut Frankriek

ria

je maakt ook van alles mee fijne vakantie verder.

p.s Henk en Doortje ook nog van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag.

gr. Ben en ria

riaen paul

Henk en Doortje gefeliciteerd met jullie 38ste trouwdag

groet uit het natte Beuningen

Anneke en Jan

Geweldig om te lezen. Jullie genieten en dan ook nog eens jullie trouwdag. Krijg je nog visite?

Nicole

Antiqua...prachtig stadje. Voor mij geen salsales, want ik ging samen met de reisleider en nog 2 anderen de vulkaan beklimmen ;-)
Het zijn lange reisdagen, maar zoals je schrijft beleef je ook daar de nodige avonturen.
Ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal.
X Nicole

Bep

Henk en Door gefeliciteerd met jullie 38ste trouwdag

groetjes de Schaarsjes

Gefeliciteerd

Wat leuk deze verhalen!
En gefeliciteerd met jullie trouwdag.
Groeten Eric, Linda, Marit en Lotte

ina

Henk en door gefeliciteerd met jullie 38ste trouwdag
en nog een fijne vacantie

gefeliciteerd

HoiDoor en Henk,
van harte gefeliciteerd en nog veel plezier.

Miep

Doortje en Henk,gefeliciteerd met jullie trouwdag,

Doortje

Bedankt voor alle lieve felicitaties wij hebben het samen gevierd in een leuk restaurantje aan het meer in Flores onder een prachtige sterrenhemel