Doortje-en-Henk.reismee.nl

Dit wil ik jullie niet onthouden

25 oktober

we zijn nu 5 dagen in dit stukje paradijs op aarde en hebben nu echt vakantie. Ik heb een mooie ring van henk gekregen als aandenken aan deze mooie vakantie . Er hangt de hele week al wel een hele rare dreiging om ons hotel heen overal staan gepantserde wagens en op alle hoeken staan me,ers met kogelvrije vesten en uzi's , ook op het strand en aan de hoeken van de straat. Terwijl het hier barst van de hotels staan ze alleen bij de onze. De ingang van ons hotel is afgesloten en daar staan zo,n 6 zware jongens voor. Er mag ook maar 1 auto door en aan het strand ligt in zee een cordon van kleine bootjes die de doorgang naar open zee belet.En dat alles alleen bij ons hotel. Nieuwsgierig als ik ben heb ik al een paar keer gevraagd wat er was. Maar ik krijg steevast als antwoord I don,t know.... Ook onze reisleidster had dit in al die jaren nog niet meegemaakt en toen iemand in de wandelgangen had gehoord dat de zoon van de president hier logeerde zei ze dat kan helemaal niet want die. heeft geen zoon. Er is iets aan de hand maar daar kom je toch niet achter. Ik hou wel van een avontuurtje maar hier zit ik daar niet op te wachten. Ik heb maar gewacht om dit aan jullie te melden want dan zou linda misschien in de zorgen zitten. We hebben 5 dagen geweldig weer gehad S,avonds prachtige voorstellingen in het theater, en mooie zij het korte wandelingetjes gemaakt. Ipv in het grote restaurant mochten we 1x Mexicaans en 1x italiaans à la Carte gaan eten. Je voelt je dan heel speciaal . Vanavond krijgen wij Grease in het theater. We zijn nog met7 personen uit de groep over de rest is naar huis. Ik ga nu lekker douchen want er is op dit ogenblik noodweer losgebarsten (hevige regen, wind en onweer) dus ook dat weer meegemaakt . Ik kan zo een boek schrijven over deze vakantie en misschien doe ik dat ook nog wel. Maar eerst nog een dagje genieten en wie weet wordt het boek dan nog dikker.

26oktober

De zon staat weer hoog aan de hemel en de zee is strakblauw op onze laatste dag aan het strand Er is een orkaan op komst vanuit Florida nu maar hopen dat we morgen kunnen vliegen.

We je hebben nog 2 hele mooie dagen gehad maar nu zitten we op het vliegveld in Cancun . Gelukkig gaat ons vliegtuig want arke fly staat al 2 dagen aan de grond. Holland we komen eraan, zet de verwarming maar vast hoog linda want wat zullen we het koud hebben. Zie jullie in Nederland.

Liefs Doortje

27 oktober

we zitten nog steeds vastop het vliegveld inCancun al 1 uur vertraging. Hetvliegtuig heeft een technisch mankement zeggen ze hopelijk missen we door al die toestanden niet onze aansluiting in Londen??? Over een kwartier krijgen we nadere informatie is het de orkaan of hebben we gewoon pech? Er is aan de buitenkant een scheurtje gevonden . Londen moet nu toestemming geven of we vandaag nog weg komen ....

Weer 3 uur later: we kregen een voucher voor eten en drinken,foute boel dus......, toen we eindelijk vertrokken, nadat we eerst tegen de muur moesten gaan staan en onze handbagage door een drugshond werd besnuffeld had ik n stoel die niet naar achter kon en de griet die voor me zat lag bijna bij mij op schoot een nachtmerrie dus.... en ja hoor we misten de vlucht naar Amsterdam. Dat werd dus omboeken. Het verhaal is nog lang niet afgelopen. We moesten naar de ground staff daar kregen we te horen dat de volgende vlucht vol zat.de eerstvolgende ging over 6 uur . onze koffers zouden worden overgeheveld naar die vlucht. dus naar de exit , door de douane en dan weer naar binnen om onze tickets om te boeken. daar bleek dat de vlucht naar Amsterdam vanuit Heathrow ging en niet vanuit Gatwick.

dus wat nu.... weer naar een stafmanager. We krijgen vrije tickets voor de bus naar vliegveld Heathrow 1 uur rijden. maar waar waren onze koffers. Onder begeleiding werden we naar een ruimte gebracht waar we een voor een werden gefouilleerd , daarna naar de bagagehal waar onze koffers nergens te vinden waren. Na veel heen en weer gebel kwamen ze tevoorschijn. Op naar de bus met onze bagage. Volgt dus een busrit door Londen.

Het verhaal is nog niet afgelopen. Bij de douane pikte ze de handbagage van ons eruit en werd alles eruitgekiept weer een halfuur verder . Dus besloten we ( 6 personen) maar wat te gaan eten voor onze gekregen voucher.

Toen we wilde afrekenen bleek dat niet te kunnen en moesten we eerst 3 etages naar beneden om deze weer om te wisselen in vouchers van Londen Heathrow. Weer een half uur... Het zal toch niet zo zijn dat we straks weer een vlucht mislopen dan breek ik hier de boel af .... Na bijna 30 uur reizen zijn we eindelijk op Schiphol Als jullie dit lezen zijn we waarschijnlijk en hopelijk al veilig thuis maar ik wilde dit nog even met jullie delen.

Groetjes,

Doortje Huting

Reacties

Reacties

paul en ria vd heuvel

jezus wat een avontuur was niks voor mij geweest maar aan alles te horen hebben jullie een geweldige vacantie gehad en dat nemen ze jullie niet meer af gr paul en ria

Anneke en Jan

Tja, zo maak je nog eens wat mee. Wie verre reizen doet kan veel verhalen.
Henk en Doortje, welkom terug in ons koude, gure kikkerlandje. Wij zijn alweer aan het speuren naar tickets en bestemmingen in Indonesie.

Ruud en Gerda

Gelukkig is alles goed afgelopen.Fijn dat jullie goed thuis zijn gekomen.Nou nog hopen dat met Henk zijn heup alles goed zal gaan.

groetjes

Bep

Wat een avontuur is dat maar goed dat alles goed afgelopen is. een mooi avontuur om een boek teschrijven.
Kunnen we weer genieten Henk en Door welkom thuis.
En tot donderdag.

Groetjes Henk en Bep

ria

wat hebben jullie veel mee gemaakt,
nu zullen jullie wel bij moeten komen van dit avontuur.
welkom terug.

gr. Ria en Ben

Annelies

Ik zit alles achter elkaar te lezen
en wat een avontuurlijke vakantie
Jullie kunnen in ieder geval niet zeggen dat het een saaie vakantie is geweest
Maar gelukkig is het een happy end en zijn jullie weer veilig terug in het koude Nederland
Welkom thuis
lieve groetjes Ton en Annelies

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!