Doortje-en-Henk.reismee.nl

Merida en Palenque

Gelukkig we hebben weer wi-fi. Als God het wil zouden de Maya ,s zeggen komt alles goed. We hebben nu 2 dagen in Mexico achter de rug en vermaken ons prima . Woensdag hebben we een bezoek gebracht aan de eerste tempel van de Maya,s in Chitzen Itza. Heel indrukwekkend als je beseft dat het zo oud is. Wel was het ontzettend warm, zodat er zelfs en vrouwtje uit onze groep flauw viel. Ja het is even wennen aan de temperatuur. Na ons bezoek aan de tempel gingen we naar een werkplaatsje waar men prachtige dingen maakte van de mineralen die hier worden gevonden. Kwarts, onyx, goud, zilver, jade etc. ook kregen we natuurlijk een demonstratie tequila drinken en moesten we gelijk examen doen. Daarna een duik in (wat ik het mooiste vond waarin ik ooit gezwommen had) een cenote. je zwom in koud kristalhelder water diep onder de grond, met boven je de lianen en plantengroei en regenwater en een blauwe lucht. Je voelt je een soort van zeemeermin in een Mexicaans sprookje. Onze lunch werd opgefleurd door dansende Maya,s en was erg lekker. Omdat we uitgeteld waren doken we gelijk het bed in want de volgende dag is het om 6 uur op. Ik stop nu even want ik moet gaan ontbijten, hopelijk kan ik vanavond weer verder met het verslag. Heel veel liefs van ons

Onze eerste dag

Na een vertraging van een half uur kwamen we aan op Schiphol. Op naar Londen. Daar aangekomen bleek ons toestel 4 uur vertraging te hebben. tijdens de vlucht vanuit Mexico bleek er een defect te zijn. En er moest een nieuw toestel uit OrLando komen . Dat begint al goed.... De vlucht verliep gelukkig voorspoedig en om half 5 s,nachts kwamen wij in ons hotel aan. Onze reisleidster Patricia is een leuke meid en zoals altijd heb ik weer een klik met een medereizigster Yu-An een Vietnamees vrouwtje. Omdat we bijna 24 uur op zijn gaan we lekker douchen en dan oogjes dicht en snaveltjes toe. de rest zien we morgen wel weer.... Lieve groetjes en hopelijk tot morgen Doortje en Henk

Nog een nachtje slapen

Onze koffers staan gepakt de boel is aan de kant, we zijn er helemaal klaar voor. Laat het avontuur maar beginnen wij hebben er allebei zin in. De pijnstillers voor Henks opstandige heup werken prima dus ook dat is weer een zorg minder. I-pad en e-reader zitten binnen handbereik zodat we ons op de lange reis vast niet zullen vervelen. Ik hoop jullie vanuit Mexico weer te kunnen berichten hoe ons ons avontuur verder gaat. Veel liefs en tot de volgende keer Doortje

Bezig met de voorbereiding van onze rondreis door Mexico, Guatemala, Honduras en Belize

Zoals jullie wellicht weten gaan wij op 9 oktober a.s. weer een verre reis maken. De voorbereidingen en de voorpret zijn al in volle gang.

Wij hopen samen weer te gaan genieten van alle avonturen en van de mooie dingen die we onderweg ongetwijfeld zullen tegenkomen.

Graag willen we jullie hiervan mee laten genieten en wij hopen natuurlijk ook op enige reacties van jullie kant, zodat we toch ook een beetje weten wat er in Nederland gebeurd.

Mocht je geen belangstelling hebben laat het mij dan even weten dan verwijder ik je van mijn mailinglijst.